FAQ's

Search FAQ:

Återställ

Frakt- och leveranskostnaden är gratis om du beställer för mer än 999 kr. Köper du för mindre är frakt- och leveranskostnader 59 kr. till PostNord utlämningsställe eller 99 kr. med PostNord till hem. Det kommer inte att debiteras några andra avgifter än fraktavgift. Det pris som du accepterar när du gör din beställning, är alltså det pris som vi drar på ditt kreditkort när dina varor skickas. Vi tar inga avgifter för kreditkortsbetalningar.

 

Så snart vårt lager har bearbetat din beställning och skickat den till distributören, får du ett SMS med ditt spårningsnummer. På Schenker.se kan du spåra ditt paket via länken till spårningsnummersystemet. Observera att det kan ta upp till 24 timmar från att din beställning skickades från oss innan du kan se uppdateringar.

 

Alla beställningar som har gjorts på vardagar före kl. 12:00 skickas i så stor utsträckning som möjligt samma dag. Beställningar efter kl. 12:00 skickas nästa vardag. Leverans till avlägsna områden eller landsbygdsområden kan kräva längre leveranstider, men som utgångspunkt är den förväntade leveranstiden 1-3 vardagar. Under semesterperioder som industrisemestern, jul och påsklov mm kan levereransen ta upp till 5 vardagar. Vi är återförsäljare av alla de produkter du hittar på vår webbplats. Det är dock möjligt att vissa varor kan vara slutsålda, och i sådana fall blir det ytterligare leveranstid om varan kan tas in igen. I sådana fall kontaktar vi dig.

 

Alla försändelser skickas med Schenker till närmaste utlämningsställe..

 

Nej vi har inte någon butik. Vi är ett 100% Internet-baserat företag.


Alla beställningar skickas som paket. Det innebär att alla leveranser måste undertecknas vid mottagandet. Det behöver emellertid inte vara du själv, som bekräftar mottagandet. En person på samma adress (t.ex. en familjemedlem, en vän, en receptionist, etc.) eller en granne kan också bekräfta mottagandet av paketet.


Ditt paket kommer att ligga på posten upp till 14 dagar, därefter skickas det tillbaka till oss. Du får då en full återbetalning (exklusive fraktkostnader).


Ditt paket kommer att levereras under normal kontorstid på vardagar. Det är ingen levererans på helgerna.


Om du eller andra inte kan vara på adressen och ta emot försändelsen, lämnar distributören ett meddelande där det framgår på vilket postkontor som du kan hämta upp din försändelse på. Försändelsen kan hämtas vid utlämningsstället inom 14 dagar efter att försöket att överlämna den gjorts. Kom ihåg att ta med Körkort alt ID-kort.


Om försändelsen inte kan levereras eftersom vi har fått fel adress och därför kan inte leverera den till adressen kommer paketet att returneras till oss. Du kommer då antingen att få pengarna tillbaka (inklusive fraktkostnader) eller få paketet omskickat.


Du kan neka att ta emot försändelsen om den ser ut att vara skadad. I så fall returneras paketet till oss. Vi rekommenderar att du kontaktar vår kundtjänst och kommer överrens med dem. Du får då en full återbetalning (inklusive fraktkostnader). Om du avvisar mottagandet av paketet eftersom du ångrar ditt köp kommer du att dras 59 sek för returfrakten när vi tar emot ditt returpaket.


Om du har fått ett SMS eller e-postmeddelande med ett spårningsnummer, vilket innebär att dina varor levereras och tas emot av Post Norden kan du följa paketet via länken i e-postmeddelandet eller Post Nordens hemsidor. Om du anser att din försändelse inte har levereras i tid, vänligen kontakta vår kundtjänst som kommer att hjälpa dig.


Vi levererar till adresser utanför Sverige via vores internationale webshop. Se villkor och priser för leverans här.

Om du ångrar ditt köp returnerar du varan/varorna till oss. Vi har obegränsad returrätt så om du vill returnera en vara och få tillbaka den summa som betalas, måste den vara oanvänd och oskadad, och den ska dessutom ligga i originalförpackningen och vara i samma skick som vid tidpunkten för leveransen. Returnera varan/varorna med post eller genom att returnera den till avhämtningsstället.

Så här gör du steg för steg:
  • Lägg returvara/varorna i en kartong alt i påsen du mottog dem i.
  • Skriv orsaken till returen på en lapp med ditt namn och ditt ordernummer.
  • Lägg lappen i kartongen.
  • Se till att sätta på korrekt porto om du inte använder en förfrankerad retursedel.
  • Returnera varan/varorna med posten.

Kontakta vår kundtjänst på telefon +46 840 30 88 89 eller via e-post: service@thefairytalecompany.com, för att komma överens om vad som ska göras.


Om du returnerar hela beställningen, kommer du att återbetalas det belopp som du betalade vid köpet, exkl. expeditionsavgift.


Om du returnerar färre varor än hela beställningen får du bara en återbetalning för de varor som du lämnar tillbaka.


När vi har mottagit och behandlat din returnerade vara, kommer du att betalas tillbaka det aktuella beloppet. Vi försöker att behandla ärendet inom 3 dagar från mottagandet av din/dina returnerade vara/varor, sedan tar det ytterligare 10-14 dagar tills beloppets sätts in på ditt konto. Hur lång tid det tar beror på vilken bank eller kortutgivare som du har. Detta kan tyvärr inte vi kontrollera. Du kommer att få utbetalt beloppet via samma betalningsmetod som du använde vid köpet.


Om du ångrar ditt köp av varor och vill returnera din beställning, men har förnyat ditt kreditkort under tiden, kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan/varorna. Vi kommer då att försöka hitta ett alternativt återbetalningssätt.


När du betalar för dina varor i vår butik, kan du använda följande betalningsmetoder: Klarna, VISA, VISA Electron, MasterCard, Maestro, JCB och American Express.


När du gör en beställning, kommer ditt kreditkort att godkännas och du får ett e-postmeddelande som bekräftar att din beställning levereras. Pengarna kommer endast att debiteras ditt kreditkort vid den tidpunkt då varan/varorna sänds från vårt lager.


Om ditt kort inte blir godkänt, kommer beloppet inte upp, och du kommer omedelbart att få ett meddelande på skärmen om att betalningen misslyckades. Du uppmanas att välja en annan betalningsmetod.

Har du lagt varor i din varukorg och angett din leveransadress och leveransmetod och accepterat våra villkor och klickat på GENOMFÖR BESTÄLLNING men kommer sedan inte vidare till betalning, så kan detta möjligen bero på en eller flera av följande:
  • Om betalningsfönstret tar lång tid att öppna så du bör ha lite tålamod, i bland kan det ta upp till 5 minuter.
  • Att din webbläsare blockerar betalningsfönstret - du kan eventuellt lösa problemet genom att ändra säkerhetsinställningarna i din webbläsare.
  • Att webbläsaren är en äldre version som inte fungerar optimalt med vår betalnings gateway - försök att lösa detta genom att antingen uppdatera din version av webbläsaren eller prova en annan dator
  • En eller flera av produkterna i din varukorg finns plötsligt inte längre i lager - det beror förmodligen på att du har tryckt på knappen GENOMFÖR BESTÄLLNING mer än en gång och därmed beställt den sista produkten till dig själv. Beställningen annulleras om det inte registreras en insättning inom en kort period (från 1 minut och upp till 8 timmar). Produkten är alltså inte slutsåld, men kan beställas igen först när beställningen är annullerad. Så klicka bara en gång på GENOMFÖRT BESTÄLLNING och om du upplever att produkten inte längre finns i lager, försök igen senare eller kontakta oss så hjälper vi dig

När din beställning skickas från oss, genereras en faktura och pengarna dras från ditt konto. När fakturan är bokförd i vårt finansiella system skickas fakturan till dig via e-post. Om du har frågor eller kommentarer angående din faktura kan du kontakta vår kundtjänst på telefon 0840 30 88 89 eller via e-post: service@thefairytalecompany.com.


På The Fairytale Company prioriterar vi dig och dina barns hälsa och säkerhet är mycket höga. Alla våra leverantörer skriver under på att produkterna som levereras till oss inte innehåller några skadliga ämnen och följer gällande dansk och europeisk lagstiftning.


Om du har fått ett presentkort från vår webshop eller om har du en rabattkod som du vill använda vid ditt köp, så ska koden anges inne i din Varukorg. I denna video visar vi hur man gör för att utnyttja rabattkoden - Se videon här


Rabattkoder är antingen en kampanjkod eller ett elektroniskt presentkort. Om du inte har ett presentkort, så kan du få kampanjrabattkoder genom att anmäla dig till vårt Nyhetsbrev och/eller följa oss på Instagram och Facebook där vi löpande (oftast flera gånger per vecka) kör kampanjer. På vår Youtube-kanal kan du se denna video som visar hur du anger en rabattkod i vår webshop. Se videon här.

Har du andra frågor om rabattkoder så var inte rädd för att kontakta våra trevliga Kundtjänstmedarbetare på telefon: 08-403 088 89 eller sänd oss ett mail på service@thefairytalecompany.com


Vi har gjort en video, som visar hur man gör för att använda våra rabattkoder. Se videon här. Om du inte finner svaren i videon, så ring gärna till vår Kundtjänst på telefon: 08-403 088 89 eller sänd oss ett mail på service@thefairytalecompany.com